Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2024

7 χρόνια Πάροδος

[Αναδημοσίευση από το blog του αυτοοργανωμένου χώρου έκφρασης, αλληλεγγύης & σύγκρουσης, Πάροδος (Νίκαια)]


 

Παρασκευή 18/10 19:30
εκδήλωση – συζήτηση

Ο πόλεμος ως κομμάτι της πολιτικής του μεγαλοϊδεατισμού των τύπων με τα ψηλά καπέλα, καταγράφεται ως χρονολογίες, μάχες, συνθήκες, νικητές και ηττημένους.
Η πραγματική όμως ιστορία γράφεται από την κυριαρχία πάνω στα σώματα των υποτελών και της γης, στην εξόντωση και τον εκτοπισμό.
Εξετάζοντας τις παραμέτρους που διαμόρφωσαν την ανθρωπογεωγραφία της Νίκαιας, της γειτονιάς μας, από ριζοσπαστική ματιά, ενάντια στη λήθη – βασικό εργαλείο της κυριαρχίας – εν μέσω πολεμικής συγκυρίας

Κυριακή 20/10 15:00
συλλογική κουζίνα


συναντιόμαστε στη πάροδο,
μοιραζόμαστε την πείνα μας για φαγητό και συνεύρεση συλλογικά

Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2024

Εκδήλωση-βραδιά αλληλεγγύης & συγκέντρωση στα δικαστήρια Πειραιά για την υπόθεση “Leroy Merlin”

 [Αναδημοσίευση από την ιστοσελίδα του χώρου ραδιουργίας και ανατροπής, Θερσίτης (Ίλιον)]

Στον κόσµο των αφεντικών η επιβίωση είναι µια καθηµερινή (ληστρική) κλοπή,

να τα «βγάζεις πέρα» ένας µόνιµος εκβιασµός

Η συνθήκη της καθηµερινής διαβίωσης για µεγάλα κοινωνικά κοµµάτια «από τα κάτω» γίνεται ολοένα και  πιο δύσκολη. Πίσω από τις κυρίαρχες ρητορείες για «ακρίβεια»,  «παγκόσµια αστάθεια», «ανάγκες της εθνικής οικονοµίας», κρύβονται οι καθηµερινοί «εσωτερικοί» πόλεµοι ενάντια στα εκµεταλλευόµενα και περιθωριοποιηµένα. Οι ηγεµόνες µάς το λένε κατάµουτρα: στους καθηµερινούς µικρούς πολέµους (και στους µεγάλους που διεξάγονται δίπλα µας και µας περικυκλώνουν) το σύνθηµα είναι «όποιος αντέξει!».

Είναι κοινός τόπος πως ακόµα και αν κάποιο έχει το «προνόµιο» µιας θέσης εργασίας αυτή είναι κακοπληρωµένη, ελαστική, επικίνδυνη, προσωρινή, και δεν µπορεί στοιχειωδώς να ανταποκριθεί στις ανάγκες. Η προλεταριακή ευφυΐα όµως µηχανεύεται διάφορους τρόπους για να µπορέσει να επιβιώσει στον λαµπερό κόσµο των αφεντικών. Από τη «ρευµατοκλοπή», τις µετακινήσεις στα ΜΜΜ χωρίς εισιτήριο, τις καταλήψεις σπιτιών, τις µικρές καθηµερινές απαλλοτριώσεις προϊόντων από σουπερµάρκετ και πολυκαταστήµατα για την κάλυψη καθηµερινών αναγκών…

Σε µια τέτοια περίπτωση, στο κατάστηµα Leroy Merlin στην οδό Πειραιώς στις 12/7/2019, οι αναρχικοί Χριστόφορος Κ. και Θύµιος Α. προσπάθησαν να απαλλοτριώσουν αντικείµενα αξίας λίγων ευρώ και εντοπίστηκαν από τους σεκιουριτάδες του µαγαζιού. Μέσα από ένα σύµπλεγµα µεθοδεύσεων -από την εταιρεία σεκιούριτι OVIT ως τη Leroy Merlin- το περιστατικό αυτό, που σε άλλες περιπτώσεις θα «έληγε» είτε µε την καταβολή του αντιτίµου των προϊόντων είτε µε µήνυση για απλή κλοπή, γίνεται ευκαιρία για να στοχοποιηθεί και να εµπλακεί στην υπόθεση ένας εργαζόµενος του καταστήµατος, γνωστός και ενοχλητικός για τη συνδικαλιστική του δράση, ο Γιάννης Α. Οι δυο σύντροφοι κρατούνται στο «δωµατιάκι» των σεκιουριτάδων, πιέζονται και απειλούνται για περισσότερο από 2 ώρες να υπογράψουν δήλωση που να εµπλέκει τον Γιάννη Α. Ταυτόχρονα, 4 συντρόφισσες/οι σπεύδουν στο κατάστηµα για να δώσουν τα χρήµατα και να απεγκλωβιστούν οι σύντροφοι. Μετά από τρεις ώρες, οι σεκιουριτάδες εντείνουν τις πιέσεις και τnν επιθετικότnτά τους. Οι αλλnλέγγυοι/ες που βρίσκονται έξω από το κατάστnµα ενnµερώνονται για τnν όξυνσn τnς επιθετικότnτας και παρεµβαίνουν προς υπεράσπισn και αποδέσµευσή τους από την ιδιότυπη οµηρεία τους -πράγµα και το οποίο καταφέρνουν. Κι αν το περιστατικό αυτό ήταν µια καλή αφορµή για την εταιρία να αποπειραθεί να ξεφορτωθεί «ενοχλητικό εργαζόµενο», την επόµενη µέρα γίνεται ευκαιρία για τις αστυνοµοδικαστικές αρχές να ξεπληρώσουν «ανεξόφλητα γραµµάτια» στο πρόσωπο του Χριστόφορου Κ. -µε ενεργή συµµετοχή στον αναρχικό χώρο και έχοντας εκτίσει 2 χρόνια φυλακής, κατηγορούµενος για τη συµµετοχή του στον Επαναστατικό Αγώνα. Οι κατηγορίες αναβαθµίζονται σε «ληστρική κλοπή», «συµµορία», «οπλοκατοχή» (γιατί σε έρευνα στο σπίτι του βρέθηκαν κοµµένα κουρτινόξυλα!) και ο ίδιος θα µείνει προφυλακισµένος γι αυτά 6 µήνες. Παρόµοιες κατηγορίες χρεώνονται στον Γιάννη Α. και τον Θύµιο Α. (συνεργεία σε ληστρική κλοπή κτλ), ενώ στον Παύλο Χ., που στάθηκε αλληλέγγυος, οι κατηγορίες είναι «επικίνδυνες σωµατικές βλάβες» και «υπόθαλψη εγκληµατία»…

Τίποτα δεν είναι τυχαίο σε αυτή την υπόθεση. Η δίωξη των 4 συντρόφων δεν είναι απλά ένα ακόµη κοµµάτι στο παζλ των διώξεων των αναρχικών. Είναι ταυτόχρονα κοµµάτι ποινικοποίησης των «ενοχλητικών» και των «αντιστεκόµενων». Είναι κοµµάτι της εγκληµατοποίησης των «επικίνδυνων τάξεων». Είναι κοµµάτι της ποινικοποίησης της αλληλεγγύης.


Οι σύντροφοί µας δεν είναι µόνοι τους.

Η υπόθεση αυτή είναι και δική µας.


 

Ενημέρωση+βραδιά αλληλεγγύης:


Κυριακή 13/10/2024 στις 7μ.μ. στον χώρο του Θερσίτη (νέστορος & ευαγγελιστρίας, ίλιον)

 

Συγκέντρωση αλληλεγγύης:

Παρασκευή 18/10/2024 στις 9π.μ. στα δικαστήρια πειραιά (σκουζέ 3)

 

[για να κατεβάσετε την αφίσα σε αρχείο μορφής .pdf πατήστε εδώ]

Πέμπτη 3 Οκτωβρίου 2024

Αλληλεγγύη στην Κατάληψη Παπουτσάδικο (Χαϊδάρι)

Τα ξημερώματα της Τρίτης 10/9/24, μπάτσοι εισέβαλλαν στην κατάληψη Παπουτσάδικο στο Χαϊδάρι. Μία ακόμα επιχείρηση εκκένωσης ενός απελευθερωμένου χώρου προκειμένου να παραδοθεί στη “νόμιμη ιδιοκτησία” των επιχειρηματιών Λολοσίδη, η οποία επιδείκνυε την ιερότητά της αφήνοντας το κτίριο να ρημάζει για δεκαετίες σε πλήρη εγκατάλειψη. Επί 13 χρόνια όμως, η Κατάληψη Παπουτσάδικο είναι εκεί ενάντια όχι μόνο στον θεσμό της ιδιοκτησίας αλλά και σε οτιδήποτε εξουσιάζει τη ζωή και την καθημερινότητά μας. Και σε πείσμα της κρατικής καταστολής και της λεηλασίας των “αναπτυξιακών σχεδίων” θα συνεχίσει να σπέρνει σε δρόμους, πλατείες και γειτονιές την κοινωνική ανυπακοή, την έμπρακτη αμφισβήτηση της κυριαρχίας και τη συλλογικοποίηση των αντιστάσεων και των ζωών μας
 
Σε ένδειξη αλληλεγγύης στην Κατάληψη Παπουτσάδικο και σε όλες τις καταλήψεις, αναρτήσαμε πανό στον χώρο των Λιπασμάτων στη Δραπετσώνα.
 
Όλα είναι δικά μας γιατί όλα είναι κλεμμένα
Κατάληψη σε βίλες και εγκαταλελειμμένα
 

 

Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2024

Παρασκευή 11/10, 8μμ στο Ρεσάλτο: Εκδήλωση-Συζήτηση με συντρόφισσες/ους από τη γαλλία με αφορμή την έκδοση “Δεν θα είμαστε πλέον υπομονετικές, δεν θα είμαστε πλέον ασθενείς”

Την Παρασκευή 11 Οκτωβρίου στις 8μμ στον αυτοοργανωμένο χώρο αλληλεγγύης & ρήξης Ρεσάλτο (Έβρου 27, Κερατσίνι, 100μ από την πλατεία Λαού) θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση-συζήτηση με συντρόφισσες/ους από τη γαλλία, με αφορμή την παρουσίαση του βιβλίου “Nous ne serons plus patients” [Δεν θα είμαστε πλέον υπομονετικές, δεν θα είμαστε πλέον ασθενείς], μια συλλογή αναφορών από αγώνες και αντιστάσεις στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης σε διάφορα μέρη και εποχές.

 

  

Έχουν υπάρξει αντιστάσεις ενάντια στην εμπορευματοποίηση, την ιδιωτικοποίηση, τη θεσμική, κρατική και τεχνοβιομηχανική αντιμετώπιση και διαχείριση της υγείας, της περίθαλψης, του θανάτου;

Συλλογικές αντιστάσεις με όλους όσες εμπλέκονται -κοινότητες, “ειδικούς”, “αρρώστους”, “φροντιστές”;

Υπάρχουν περιορισμοί στους τρόπους αντίστασης μέσα στους υγειονομικούς χώρους;

Έχουν υπάρξει αντιστάσεις ενάντια στη μηχανιστική και κατακερματισμένη αντιμετώπιση των σωμάτων, των ικανοτήτων, της αρρώστιας;

Η “υγεία” είναι ίσως αυτό που μας συνδέει με τον πιο άκριτο τρόπο με το κράτος. Πόσο εξαρτημένα είμαστε από κάθε σύστημα υγείας και πώς επηρεάζονται οι αντιστάσεις;

 

ΑΥΤΟΟΡΓΑΝΩΜΕΝΕΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΙΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ & ΑΛΛΗΛΟΒΟΗΘΕΙΑΣ

ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΑ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ

 

Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2024

Αφίσες με αφορμή τα 11 χρόνια από τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα και τα 6 χρόνια από τη δολοφονία του Ζακ Κωστόπουλου/Zackie oh!

Αφίσες που κολλιούνται στις γειτονιές του Κερατσινίου και της Δραπετσώνας με αφορμή τα 11 χρόνια από τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα στο Κερατσίνι από νεοναζιστικό τάγμα της χρυσής αυγής και τα 6 χρόνια από τη δολοφονία του Ζακ Κωστόπουλου/Zackie oh! στην Ομόνοια από καταστηματάρχες και μπάτσους.

 

Στην εξουσία κράτους-κεφαλαίου-πατριαρχίας
ο φασίσμός δεν συνιστά “απειλή” αλλά εφεδρεία τους

Στην εποχή του επιβαλλόμενου φόβου, της διακινδύνευσης και των κρίσεων, ο μόνο “φασιστικός κίνδυνος” για τη δημοκρατία θα ήταν η απουσία του. Μέσω της ενδοεξουσιαστικής αντιπαλότητάς τους αποκρύβονται όχι μόνο οι ιστορικά κοινές τους καταβολές και διαδρομές αλλά και το πώς αλληλοσυμπληρώνονται, στηρίζονται και ισχυροποιούνται επικαλούμενοι στοιχεία της ίδιας ατζέντας. Των πολέμων, των σφαγών, των εκτοπισμών, της καταστολής. Της λεηλασίας, της αφαίμαξης, της εκμετάλλευσης. Του ελέγχου, της συμμόρφωσης, της εκπειθάρχησης, της τιμωρίας. Της ανάθεσης, της αντιπροσώπευσης, της αφομοίωσης. Της ματαιότητας, της λήθης…

Ο πολύμορφος φασιστικός οχετός με συνέπεια προσφέρει τις υπηρεσίες και τα έργα του. Εθνικιστικές και θρησκολάγνες αυταπάτες για να συνοδεύουν μισανθρωπισμούς και μισαλλοδοξίες. Ακροδεξιοί σχηματισμοί ως “εναλλακτική πρόταση” διακυβέρνησης για να συνοδέψουν το ξέπλυμα και την υπεράσπιση των αφεντικών και των σχεδιασμών τους. Φασιστικά μορφώματα και ψηφιακά προφίλ ενάντια σε κοινωνικές/ταξικές αντιστάσεις και λόγους στο όνομα του “λαού” και του “έθνους” για να συνοδεύουν την “αντισυστημική” λατρεία του στρατού, του παπαδαριού, της οικογένειας, της ιεραρχίας και της “ανωτερότητας”.

Η σύγκρουση με τον φασισμό είναι συγχρόνως η σύγκρουση με το σύστημα που τον γεννά και τον θρέφει. Για έναν κόσμο αλληλεγγύης και αλληλοβοήθειας, χωρίς έθνη, κράτη, σύνορα, κεφάλαιο, πατριαρχία.

Αντίσταση – Αυτοοργάνωση – Αλληλεγγύη
Ενάντια σε κράτος-αφεντικά-φασίστες

 

Ο ζόφος του “κοινωνικού αυτοματισμού” είναι ο πολιτισμός των διαχωρισμών φύλου, φυλής, τάξης

Στην εποχή του επιβαλλόμενου φόβου, της διακινδύνευσης και των κρίσεων, η διατήρηση της “κοινωνικής ειρήνης” μεταξύ κυρίαρχων και κυριαρχούμενων επιτυγχάνεται μεταξύ άλλων με τη χρήση του κοινωνικού αυτοματισμού, με την πρόκληση διεξαγωγής ενός αόρατου πολέμου μεταξύ των καταπιεσμένων.

Ξυλοδαρμοί, βιασμοί, τραμπουκισμοί. Βασανιστήρια, διαπομπεύσεις, εκμετάλλευση. Δολοφονίες. Σώματα που καθημερινά απαξιώνονται και υποτιμούνται κάτω από πατριαρχικές, ρατσιστικές, ικανοσωματικές επιταγές δεν είναι παρά θρυμματισμένοι αντικατοπτρισμοί του πολιτισμού των φυλετικών και έμφυλων διακρίσεων, της ιδιοκτησίας και του κεφαλαίου, του καταναλωτισμού και του θεάματος. Οι δρόμοι, οι πλατείες, τα σπίτια που μετατρέπονται σε τόπους έκφρασης του κοινωνικού αυτοματισμού δεν είναι παρά κατακερματισμένες μικρογραφίες των κυριαρχικών υποδειγμάτων της εξαθλίωσης των στρατοπέδων και των φυλακών, της σκλαβιάς των εργοστασίων και των χωραφιών, των κολαστηρίων των κέντρων κράτησης και των ψυχιατρείων.

Η σύγκρουση με τον πολιτισμό υποτέλειας και υποταγής, η σύγκρουση με την αποδοχή της ύπαρξης ζωών που “περισσεύουν” ή δεν αξίζουν να βιωθούν είναι σύγκρουση ενάντια στη νομιμοποίηση της αορατοποίησης και της εξόντωσης όσων δεν χωράνε στα πρότυπα της κανονικότητας της πατρίδας, της θρησκείας, της οικογένειας… Είναι σύγκρουση με την κοινοτυπία της εξουσίας και της επιλογής να γίνεις φορέας της.

Αντίσταση – Αυτοοργάνωση – Αλληλεγγύη
ενάντια στον κόσμο των διαχωρισμών, των διακρίσεων και του κοινωνικού αυτοματισμού

για μία συλλογική ζωή αλληλεγγύης και αλληλοβοήθειας χωρίς έθνη, κράτη, σύνορα, κεφάλαιο, πατριαρχία

 

Αυτοοργανωμένος χώρος αλληλεγγύης & ρήξης, Ρεσάλτο
(Έβρου 27, Κερατσίνι / 100μ. από την πλατεία Λαού)

 

Δευτέρα 15 Ιουλίου 2024

Σάββατο 20 Ιουλίου στις 21:00, προβολή ταινίας άνιμε στο Ρεσάλτο

 

Το Σάββατο στις 20 Ιουλίου στις 21:00 στη ταράτσα του Ρεσάλτο.

Προβολή της ταινίας άνιμε: Grave of the Fireflies

 

“Η φροντίδα ως πρακτική ανθεί κόντρα στα ιδεώδη της δύναμης και της υπεροχής που τρέφονται από ένα μιλιταριστικό και εθνικιστικό κοινωνικό περιβάλλον”

 

 


 

Σάββατο 15 Ιουνίου 2024

Πέμπτη 20/06, 9μμ στο πάρκο Λιπασμάτων (Δραπετσώνα) | Προβολή: “Remembering Stonewall”

 

κάνουμε ορατό το ακατανόητο

απειθαρχούμε στις συμμορφώσεις της κανονικότητας

ενάντια σε έθνη-κράτη, καπιταλισμό, πατριαρχία

 

Πέμπτη 20 Ιουνίου, 9μμ στο πάρκο Λιπασμάτων της Δραπετσώνας (είσοδος υδατόπυργου):

Προβολή: “Remembering Stonewall” (συνεντεύξεις με συμμετέχοντα),

28.06.1969, για την εξέγερση του stonewall στη νέα υόρκη…

 

“Η ιστορία δεν είναι κάτι που κοιτάζεις πίσω και λες ότι ήταν αναπόφευκτη.

Συμβαίνει επειδή οι άνθρωποι παίρνουν αποφάσεις,

και που κάποιες φορές είναι πολύ παρορμητικές και της στιγμής,

αλλά αυτές οι στιγμές δεν είναι κάτι άλλο από πραγματικότητες που είχαν συσσωρευτεί…”

(Marsha P. Johnson)

 

Αυτοοργανωμένος χώρος αλληλεγγύης & ρήξης, Ρεσάλτο

(Έβρου 27, Κερατσίνι, 100μ. από την πλατεία Λαού)

resalto.espivblogs.net

 

Τετάρτη 22 Μαΐου 2024

Κυριακή 26/05 & Σάββατο 01/06 στο Ρεσάλτο: Ενάντια στην τρομοκρατία των κρατών και τη λεηλασία του κεφαλαίου

 

 
  • Κυριακή 26/05, 5μμ: Συλλογική κουζίνα στο Ρεσάλτο - ενάντια στους ρόλους πελάτη, σερβιτόρας, μάγειρα, λαντζέρισσας.
  • Σάββατο 01/05, 8μμ: Προβολή "Πόλεμος και Εμπόριο": ναυτιλία, καπιταλισμός και κράτος στην αραβική χερσόνησο.
    Τα λιμάνια, αυτές οι μεγακατασκευές από σκυρόδεμα, ατσάλι και πέτρα αποτελούν ιμάντες μεταφοράς για τους δικούς τους νόμους και ανάγκες, για εμπορεύματα και ανθρώπους, για τις εκάστοτε πολιτικοοικονομικές κυριαρχικές σχέσεις και συγκρούσεις...
 
...στον αυτοοργανωμένο χώρο αλληλεγγύης & ρήξης, Ρεσάλτο
(Έβρου 27, Κερατσίνι, 100μ. από την πλατεία Λαού) 

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024

Παρασκευή 26/4 από τις 21:00 στο Ρεσάλτο


Συναντιόμαστε και αράζουμε αλληλέγγυα και αυτοοργανωμένα, ενάντια στην εξατομίκευση και την αλλοτρίωση των αντίτιμων και του καταναλωτισμού, αρνούμενες έμπρακτα τους κυρίαρχους ρόλους και διαχωρισμούς. Χτίζουμε αντι-ιεραρχικές σχέσεις που επιθυμούν να απελευθερώσουν την έκφραση και τη δημιουργικότητα, απέναντι στην εμπορευματοποιημένη και διαμεσολαβημένη κοινωνικοποίηση των bars, των μαγαζιών και του θεάματος.

 

Πέμπτη 18 Απριλίου 2024

Έντυπο συνοδευτικό υλικό από το 2ήμερο ενάντια στον πόλεμο και την ειρήνη κράτους-κεφαλαίου-πατριαρχίας (5&14 Απρίλη)

Έντυπο συνοδευτικό υλικό της συγκέντρωσης αλληλεγγύης στην πλατεία Κύπρου και της εκδήλωσης-συζήτησης στον αυτοοργανωμένο χώρο αλληλεγγύης & ρήξης Ρεσάλτο που πραγματοποιήθηκαν στις 5 & 14 Απρίλιου αντίστοιχα:

 

  •  Ταμπλό







 

 

Τα ταμπλό σε μορφή pdf

 

 

 

  • Μεταφράσεις κειμένων

 

Τα κείμενα σε μορφή pdf


 

 

  • “Αλληλεγγύη στις περιοχές της παλαιστίνης | Aνυπότακτοι/ες στα σφαγεία κράτους και αφεντικών” (κείμενο της Πρωτοβουλίας για την ολική άρνηση στράτευσης, Απρίλης 2024)

 


 Το κείμενο σε μορφή pdf

 

 

  •  Τρικάκια






 
 
  • Μπροσούρα "Μιλιταρισμός και Αντιμιλιταρισμός στο Ισραήλ" (Πρωτοβουλία για την ολική άρνηση στράτευσης - 2012)
 

 

 

 


 

Πέμπτη 11 Απριλίου 2024

Αντιπληροφόρηση από τη συγκέντρωση αλληλεγγύης στα καταπιεσμένα των περιοχών της παλαιστίνης

Την Παρασκευή 5/4 το απόγευμα πραγματοποιήθηκε στην πλ. Κύπρου στο Κερατσίνι καλεσμένη μικροφωνική-συγκέντρωση αλληλεγγύης στα καταπιεσμένα των περιοχών της Παλαιστίνης. Κατά τη διάρκεια της συγκέντρωσης στο χώρο υπήρχαν σχετικά ταμπλό, μοιραζόταν σχετικό κείμενο της Πρωτοβουλίας για την ολική άρνηση στράτευσης, πετάχτηκαν τρικάκια, γράφτηκαν συνθήματα (ελληνική και αραβική γλώσσα).








Κυριακή 7 Απριλίου 2024

Αλληλεγγύη στις περιοχές της παλαιστίνης | Aνυπότακτοι/ες στα σφαγεία κράτους και αφεντικών

[Αναδημοσίευση από το blog της Πρωτοβουλίας για την ολική άρνηση στράτευσης]

[για να κατεβάσετε το κείμενο σε pdf, πατήστε εδώ]

 

Μου γράφετε ότι αυτός ο πόλεμος σας συνθλίβει, ότι θα δεχόσασταν να πεθάνετε αλλά δεν μπορείτε να υποφέρετε αυτή την παγκόσμια βλακεία […] Σας καταλαβαίνω, δεν μπορώ όμως να σας παρακολουθήσω όταν ισχυρίζεστε ότι θα μεταβάλετε αυτή την απελπισία σε κανόνα ζωής και, επειδή θεωρείτε τα πάντα ανώφελα, θα αποσυρθείτε πίσω από την αηδία σας. Γιατί η απελπισία είναι συναίσθημα και όχι κατάσταση. Δεν μπορείτε να στέκεστε σ’ αυτήν. Το συναίσθημα πρέπει να δίνει τη θέση του σε μια σαφή άποψη των πραγμάτων.[…] Πρέπει να καταλάβετε ότι μπορείτε να απελπίζεστε για το νόημα της ζωής γενικά, όχι όμως και για τις ειδικές μορφές της. Για την ύπαρξη ναι, μιας και δεν έχετε πάνω της καμία ισχύ, όχι όμως και για την ιστορία, όπου το άτομο είναι πανίσχυρο. […]

Πρέπει λοιπόν να καταλάβετε ότι ο πόλεμος γίνεται με τον ενθουσιασμό εκείνων που τον θέλουν αλλά και με την απελπισία εκείνων που τον αρνούνται ολόψυχα.

Αλμπέρ Καμύ, 1939

«Γράμμα σ’ έναν απελπισμένο»




ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ

ΑΝΥΠΟΤΑΚΤΟΙ/ΕΣ ΣΤΑ ΣΦΑΓΕΙΑ ΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΑΦΕΝΤΙΚΩΝ


Στα εδάφη της Παλαιστίνης εξελίσσεται ένας νέος κύκλος σφαγής, εκτοπισμού και εξαθλίωσης παλαιστινιακών κοινοτήτων από το ισραηλινό κράτος. Η σφοδρότητα του οποίου είναι τέτοια που μεταξύ άλλων επιχειρεί να βυθίσει τις αντιστάσεις σε ένα αίσθημα μεταξύ απελπισίας και ανημπόριας. Αυτήν τη φορά, η αφορμή -ή το πρόσχημα- είναι ένα συμβάν που μιλάει απευθείας στη γλώσσα του πολέμου. Μία στρατιωτικά οργανωμένη επίθεση της Χαμάς και άλλων παλαιστινιακών οργανώσεων σε ισραηλινές κοινότητες και στρατιωτικές περιοχές, έξω από τους φράχτες της μεγαλύτερης ανοιχτής φυλακής στον κόσμο, της Γάζας, με αρπαγή εκατοντάδων ομήρων και πάνω από 1.000 νεκρούς υπό την ανταλλαγή πυρών με τον ισραηλινό στρατό. Στον πόλεμο όμως, υπάρχουν κανόνες: οι άμαχοι/ες όλων των ηλικιών πρέπει συστηματικά και μαζικά να δολοφονούνται, να βιάζονται, να απάγονται και να τρομοκρατούνται είτε μέσα στην αφάνεια είτε σε δημόσια θέα έχοντας βαπτιστεί «τρομοκράτες» ή «παράπλευρες απώλειες». Έτσι όπως διδάσκουν διαχρονικά ο στρατός των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ (ενδεικτικά, με την επιχείρηση «σοκ και δέος» στο Ιράκ και τον «αντι»τρομοκρατικό πόλεμο στο Αφγανιστάν), ο ισραηλινός στρατός (ενδεικτικά, με την οργανωμένη σφαγή στους προσφυγικούς καταυλισμούς χιλιάδων παλαιστινίων στη Σάμπρα και τη Σατίλα στον Λίβανο το ‘80 με τη συνδρομή λιβανικού στρατού και παραστρατιωτικών, με την καθημερινότητα των στρατιωτικών check-points και τα κατασταλτικά δόγματα όπως τα «σπασμένα κόκαλα» στη Δυτική Όχθη, με τους διαδοχικούς βομβαρδισμούς του σε οικισμούς στη Γάζα από το 2008) κ.ά.

Η άνευ προηγουμένου πολεμική αντίδραση του ισραηλινού κράτους ενάντια σε ολόκληρη τη Γάζα ήταν κάτι παραπάνω από αναμενόμενη. Άλλωστε, από την ίδρυσή του μέχρι και σήμερα, κατέχει, εξελίσσει και διαδίδει τη γλώσσα του πολέμου αδιάκοπα, κατά κύριο λόγο ενάντια στις ντόπιες παλαιστινιακές κοινότητες τις οποίες όρισε ως «εθνικό εχθρό» της σιωνιστικής του ιδεολογίας. Έχοντας θέσει εξαρχής ως όρο ύπαρξης και «εθνικής ολοκλήρωσής» του την καθυπόταξη, την εξόντωση και τον ξεριζωμό των εκατομμυρίων κατοίκων της Παλαιστίνης. Σύσσωμοι οι ιδεολογικοί και κατασταλτικοί μηχανισμοί ενός αμιγώς μιλιταριστικού κράτους ανέλαβαν τη διάδοση εκείνης της προπαγάνδας που θα ετοίμαζε και θα νομιμοποιούσε μία πρωτοφανή και σχεδιασμένη σφαγή στην περιοχή. Με μία θυματοποιημένη ρητορική που εντάσσεται στα δόγματα του “πολέμου κατά της τρομοκρατίας” κανονικοποιώντας δεκαετίες ισραηλινής τρομοκρατίας, καταπίεσης και κατοχής, με το «δικαίωμα της αυτο-άμυνας» ως καθαγιασμό της επιχειρούμενης εθνοκάθαρσης, με την απροκάλυπτη απόδοση «συλλογικής ευθύνης» στους παλαιστινιακούς πληθυσμούς και με προσχηματικό στόχο την «πλήρη εξάρθρωση της Χαμάς» (πίσω από τον οποίο βρίσκονται επιδιώξεις αλλαγής συνόρων, κατάκτησης ή ελέγχου της Λωρίδας της Γάζας, της θαλάσσιας πρόσβασης σε αυτήν κ.ά.), ο ισραηλινός στρατός ισοπεδώνει ολόκληρη τη Γάζα από τις 27 Οκτώβρη μέχρι και σήμερα, δολοφονεί όχι μόνο ένοπλες ομάδες αλλά κυρίως δεκάδες χιλιάδες αμάχων όλων των ηλικιών με το 1/3 να είναι ανήλικοι/ες (χωρίς να συμπεριλαμβάνονται οι νεκροί/ες που βρίσκονται ακόμα κάτω από τόνους ερειπίων) και εκτοπίζει το 90% των κατοίκων της. Διαμορφώνοντας ένα νέο «μεταναστευτικό/προσφυγικό ρεύμα», το οποίο ήδη εξαθλιώνεται, λιμοκτονεί, «παζαρεύεται» και καταστέλλεται από κρατικά επιτελεία, διεθνείς οργανισμούς και στρατιωτικά αντιμεταναστευτικά δόγματα.

Η κοινωνική/ταξική δυστοπία που επιβάλλει το ισραηλινό κράτος δεν είναι ούτε «απάντηση στην επίθεση της Χαμάς» (της μέχρι πρότεινος «μόνης» και «αναγκαίας» θεσμικής εταίρου του στη Γάζα) ούτε «επιχείρηση διάσωσης ομήρων» (που βομβαρδίζονται και εργαλειοποιούνται από το ίδιο τους το κράτος) αλλά μία κλιμάκωση της διαρκούς προσπάθειας εκπλήρωσης του σιωνιστικού εθνικισμού από καταβολής του. Ενός εθνικισμού κομμένου και ραμμένου από δυτικές αντιλήψεις και αποικιακές προκαταλήψεις της «λευκής υπεροχής» προς την «απολίτιστη ανατολή». Μίας κρατικής ιδεολογίας που πραγματώθηκε σε εθνικό κράτος το 1948, υποβοηθούμενη από τις κρατικές-καπιταλιστικές εξουσίες που λίγα χρόνια πριν οργάνωσαν, συνέβαλλαν ή ανέχτηκαν τη σχεδιασμένη εξόντωση εκατομμυρίων ευρωπαίων εβραϊκής καταγωγής. Προσφέροντας στους επιζώντες όχι την αποκατάσταση στους τόπους τους αλλά έναν οικειοθελή αυτο-εκτοπισμό τους εκτός ευρώπης, υπό τις απαραίτητες εθνοπατριωτικές και θρησκευτικές τυμπανοκρουσίες επιστροφής σε «αλησμόνητες πατρίδες», στην κρατικά «αχαρτογράφητη» περιοχή της παλαιστίνης. Εκτοπίζοντας και προσφυγοποιώντας 800.000 κατοίκους της -περίπου το 80% του τότε πληθυσμού, κυρίως αραβικής προέλευσης- από τις περιοχές που έπειτα μετατράπηκαν σε «ισραηλινή επικράτεια», κατά τη διάρκεια της λεγόμενης Νάκμπα (Καταστροφή) των παλαιστίνιων. Οικοδομώντας ένα απροσχημάτιστα σοβινιστικό και μιλιταριστικό κράτος στο εσωτερικό του, ιδίως για τα μέτρα του «δυτικού πολιτισμού» τον οποίο πρεσβεύει έναντι της υποτιθέμενης «αραβικής βαρβαρότητας» την οποία προπαγανδίζει. Διατηρώντας σε θεσμική αφάνεια πολεμικούς εξοπλισμούς (συμπεριλαμβανομένων πυρηνικών όπλων), αρνούμενο διαχρονικά να δηλώσει τα σύνορά του και σε διαρκή ετοιμότητα ή εφαρμογή πολεμικών συγκρούσεων με κράτη της περιοχής. Με διαδοχικούς εποικισμούς και εκτοπισμούς ολόκληρων παλαιστινιακών κοινοτήτων, με αλλεπάλληλες πολεμικές επιχειρήσεις και στρατιωτική κατοχή σε πόλεις και χωριά, με ισοπέδωση και οριστική εξαφάνιση ιστορικών κοινοτήτων. Με την ακόλουθη «ειρηνική συνθήκη» της μεγαλύτερης «ανοιχτής» φυλακής στον κόσμο στη Λωρίδα της Γάζας και ενός Τείχους εκατοντάδων χιλιομέτρων στη Δυτική Όχθη υπό τη συνοδεία στρατιωτικών check-points. Με τους εξευτελισμούς και την υποτίμηση ενός νομικού απαρτχάιντ που διακρίνει τους «πολίτες» του σε διάφορες υποκατηγορίες. Με βασανιστήρια και εγκλεισμούς, εξαθλίωση και φτωχοποίηση, με την ανεργία να συνοδεύεται από τη λιγοστή και διακοπτόμενη παροχή ρεύματος, νερού και τροφής.

Διάφορα κράτη, οργανώσεις και καπιταλιστικοί θεσμοί ανά τον κόσμο παίρνουν θέσεις υπεράσπισης ή καταδίκης, όχι απλά αδιαφορώντας αλλά πριμοδοτώντας την απαξίωση της ζωής και του θανάτου των «αναλώσιμων» και «περισσευούμενων» παλαιστινιακών πληθυσμών. Το διακύβευμα άλλωστε πίσω από τον πόλεμο και την ειρήνη των κυρίαρχων δεν είναι τίποτα περισσότερο από τα πολιτικά και οικονομικά συμφέροντά τους. Βάσει αυτών λειτουργούν ενδο-κυριαρχικοί ανταγωνισμοί και ισορροπίες, μία ευρύτερη πολεμική διαδικασία αλλά και μία διάχυτη κοινωνική αντανάκλαση σε έναν ιδεολογικό χυλό αντισημιτισμού και αντιμουσουλμανισμού. Όπου, μεταξύ άλλων, εξελίσσεται ένα θέατρο του παραλόγου από πατενταρισμένους αντισημίτες, αρνητές του ολοκαυτώματος και φιλο-άραβες που υπερασπίζονται και ανέχονται τις ισραηλινές θηριωδίες, ενώ φανατικοί αντι-άραβες και αντι-σουνίτες σπεύδουν σε υπεράσπιση των παλαιστινιακών εξουσιών.

Στο πλαίσιο αυτό, από τα πρώτα κράτη που έσπευσαν να στηρίξουν επίσημα τους σιωνιστικούς σχεδιασμούς ήταν και το ελληνικό κράτος. Το ίδιο κράτος που συνεργάστηκε με τα ναζιστικά στρατεύματα εκτοπίζοντας και εξοντώνοντας σχεδόν ολόκληρη την εβραϊκή κοινότητα της Θεσσαλονίκης, αρπάζοντας μετέπειτα τις κατοικίες των λιγοστών επιζώντων των κρεματόριων που είδαν τα σπίτια τους «νομίμως κατοικημένα» από σκατόψυχους αντισημίτες. Δίνοντας λευκή επιταγή και πολιτική νομιμοποίηση σε έναν «στρατηγικό του εταίρο στη Μεσόγειο», δύο μόλις εβδομάδες μετά την επίθεση της Χαμάς στις 7 Οκτώβρη 2023, να ξεκινήσει έναν σαρωτικό πόλεμο σε μία πυκνοκατοικημένη περιοχή, με στόχο την ίδια την περιοχή και τους κατοίκους της. Συνεχίζοντας παράλληλα εν μέσω της σφαγής, όχι μόνο την καταστολή μεταναστ(ρι)ών στα σύνορά του -συμπεριλαμβανομένων των παλαιστινίων- αλλά και την «αγαστή» διακρατική συνεργασία με το ισραηλινό κράτος σε πολλαπλούς τομείς που προϋποθέτουν και νομιμοποιούν τον εκτοπισμό και την εξόντωση των παλαιστινιακών κοινοτήτων (πολεμική βιομηχανία, εμπόριο όπλων και τεχνολογίες καταστολής/επιτήρησης/ελέγχου, αγορά ενέργειας, αγροτικός τομέας και τεχνολογία τροφίμων, στρατιωτική και ακαδημαϊκή συνεργασία κ.ά). Καθόλου τυχαία, άλλωστε, η τρέχουσα αναδιάρθρωση της υποχρεωτικής στρατιωτικής θητείας του ελληνικού στρατού -που έσπευσε επίσης να συνδράμει στην ηγεμονία του δυτικού μπλοκ κυριαρχίας στην Ερυθρά Θάλασσα- βασίζεται όχι μόνο στο μοντέλο του «διαφημιζόμενου» φινλανδικού στρατού αλλά και σε αυτό των «συμμαχικών» ισραηλινών ένοπλων δυνάμεων (IDF).

Η ασύλληπτη βαναυσότητα της θηριωδίας του ισραηλινού κράτους και η διεθνής αποδοχή της είναι κάτι περισσότερο από μία υπενθύμιση του πώς δημιουργούνται και λειτουργούν παγκοσμίως τα έθνη-κράτη και οι εθνικισμοί, κάτι περισσότερο από μία επίδειξη της έννοιας του σύγχρονου πολέμου των κρατών που στοχεύει κατοικημένες περιοχές και ολόκληρους πληθυσμούς παρά έναν αντίπαλο στρατό. Είναι η μετάβαση της γλώσσας, του χαρακτήρα και του θεάματος του σύγχρονου πολέμου σε νέα επίπεδα παγκόσμιας επίδειξης ισχύος και ωμότητας. Είναι ένα ακόμα κυριαρχικό υπόδειγμα κοινωνικής/ταξικής καθυπόταξης, όχι μόνο εκ μέρους του ισραηλινού κράτους αλλά κάθε κράτους πλανητικά. Ένα ακόμα στρατιωτικό μοντέλο βάσει του οποίου παράγονται τα επερχόμενα δόγματα πολεμικών επιχειρήσεων, στρατιωτικής καταστολής και διαχείρισης «περισσευούμενων πληθυσμών», «ασύμμετρων απειλών» και «εσωτερικών εχθρών». Ένα αναβαθμισμένο πλαίσιο κρατικής τρομοκρατίας, όπου ο βομβαρδισμός νοσοκομείων, η ισοπέδωση σχολείων, η καταστροφή γειτονιών, ο μαζικός εκτοπισμός, η πολιορκία και ο βασανισμός ολόκληρων πληθυσμών, η καταστολή των «μεταναστευτικών ροών», η διασπορά λιμού, πείνας και ασθενειών (που αποτελεί επίσημα διατυπωμένη και βασική ισραηλινή στρατηγική μέσω της απαγόρευσης, της άρνησης ή της καταστροφής οποιασδήποτε παροχής βοήθειας στους πολιορκημένους πληθυσμούς), παύουν πλέον να αντιμετωπίζονται ως «παράπλευρες ζημιές» ή «αναγκαίο κακό». Αντιθέτως, κανονικοποιούνται και θεσμίζονται ως «επιβεβλημένες και δίκαιες πράξεις αυτοάμυνας» των κυρίαρχων απέναντι σε ό,τι διαταράσσει ή περισσεύει από τους σχεδιασμούς τους. Είναι άλλη μία υπενθύμιση ότι -μεταξύ άλλων περιοχών- στα εδάφη της Παλαιστίνης προεικονίζεται το μέλλον της πολεμικής τεχνογνωσίας, των δογμάτων καταστολής και «ασφάλειας» κράτους και αφεντικών.

Παράλληλα, η ανείπωτη καταστροφή του πολέμου στην Παλαιστίνη και η θεαματική αναπαραγωγή του στα ΜΜΕ θέτουν σε δεύτερο πλάνο τις αιτίες και τους φορείς του. Προσφέροντας εκείνη την «ενημέρωση» που κανονικοποιεί τη διεξαγωγή του, ξεπλένει τους δολοφόνους στο κράτος του Ισραήλ και τα συμμαχικά του κράτη, ενώ αναστρέφει την πραγματικότητα. Μία πραγματικότητα στην οποία οι «υποτελείς τάξεις» στην Παλαιστίνη ομογενοποιούνται, απαξιώνονται, δολοφονούνται συστηματικά και διαχρονικά κάτω από σύγχρονες και παλαιότερες, οριενταλιστικές ή αντιισλαμικές, προβολές: «τρομοκράτες», «μουσουλμάνοι», «οπισθοδρομικοί», «σκοταδιστές», «βάρβαροι» κτλ. Μία πραγματικότητα εθνοκάθαρσης της σιωνιστικής ιδεολογίας, η οποία δεν θα υπήρχε αν εδώ και πάνω από 200 χρόνια διάφοροι εθνικισμοί –κυρίως της «πολιτισμένης δύσης»- δεν πρέσβευαν έμπρακτα τον αφανισμό των δήθεν «μη ιστορικών λαών», εξοντώνοντας εκατομμύρια ανθρώπους και διαλύοντας διάφορους κοινωνικούς σχηματισμούς παγκοσμίως. Μία πραγματικότητα καπιταλιστικής λεηλασίας και μετατροπής ολόκληρων κοινοτήτων σε πληβείους/ες. Της πραγματικότητας της μαζικής εξόντωσης και των βίαιων εκτοπισμών των «άλλων», πάνω στα οποία χτίζονται οι εθνικές ταυτότητες, οι εμπορευματικές σχέσεις και τα ιδεολογήματα της «προόδου», του «πολιτισμού», της «ανάπτυξης». Της πραγματικότητας της λευκής -και κάθε άλλης- «ανωτερότητας» και των «ανθρώπινων δικαιωμάτων», που για μία ακόμα φορά τυφλώνουν και τυφλώνονται μπροστά σε ένα νέο αιματοκύλισμα για τη διαιώνιση των προνομίων και της εξουσίας τους. Αυτήν την πραγματικότητα που συμπυκνώνει το αδιάκοπο σφυροκόπημα ενός πάνοπλου στρατού ενάντια σε ανθρώπους, σε πανίδα και χλωρίδα, στη θάλασσα, στη γη και σε κατοικημένες ζώνες.

Πίσω από τα ιδεολογήματα της «ασφάλειας», της «ανάπτυξης» και της «ειρήνης» προβάλλεται η πραγματικότητα των εθνικών ιδεωδών, του κεφαλαίου, των θρησκειών και των κοινωνικών νεκροταφείων που παράγουν. Για πρώτη φορά από την ίδρυσή τους, ο IDF σαρώνει την «πολυπόθητη» Λωρίδα της Γάζας και το ισραηλινό κράτος θέτει σχεδόν όλη την περιοχή στην κατοχή του επ’ αόριστο, ερημωμένη από τους κατοίκους της. Τη στενή αυτή λωρίδα γης, όπου εδώ και χρόνια πάνω από 2 εκατομμύρια ντόπιων -αλλά και εσωτερικών προσφύγων από το 1948- κατοικούν στιβαγμένοι/ες σε ένα «ειρηνικό καθεστώς» διεθνούς απομόνωσης και κοινωνικού αποκλεισμού, φτώχειας και έλλειψης βασικών αναγκών επιβίωσης (νερού, τροφής, ρεύματος, περίθαλψης κ.ά.), συρματοπλεγμάτων και υπερσύγχρονων τεχνολογικών συστημάτων ελέγχου, επιτήρησης και καταστολής, αεροπορικών και χερσαίων βομβαρδισμών του ισραηλινού κράτους. Συνδυαστικά με τους «από κάτω» στη Δυτική Όχθη, οι οποίοι βρίσκονται όλο και πιο απομονωμένοι/ες, όχι μόνο υπό τους συνήθεις τραμπουκισμούς και τις ένοπλες επιθέσεις ισραηλινών εποίκων και στρατιωτών αλλά και υπό τον πλήρη στρατιωτικό-πολιτικό έλεγχο, επιτήρηση και καταστολή του ισραηλινού κράτους απέναντι σε οποιαδήποτε έκφραση αλληλεγγύης στη Γάζα. Παράλληλα, οποιαδήποτε υποψία «εσωτερικού εχθρού» στα ισραηλινά εδάφη που δύναται να ανοίξει έστω και μία μικρή ρωγμή στον κυρίαρχο σιωνιστικό σωβινισμό και μιλιταρισμό, μπαίνει στο στόχαστρο της καταστολής. Με τις φυλακές και τη λογοκρισία να αναμένουν κάθε αντιστεκόμενη φωνή ή πράξη, από την έκφραση αλληλεγγύης στους παλαιστίνιους/ ες μέχρι την άρνηση στράτευσης στον ισραηλινό στρατό 18χρονων ατόμων -ανεξαρτήτως φύλου- που αρνούνται να «υποχρεωθούν» σε μία μακρά στρατιωτική θητεία ενός εμπόλεμου και κατοχικού στρατού. Και όλα τα παραπάνω, με διάφορες παλαιστινιακές ιεραρχικές οργανώσεις να ενσαρκώνουν ένα εθνικιστικό «αντίβαρο» στη σιωνιστική εξουσία (από τα κοσμικά εθνικοαπελευθερωτικά οράματα της PLO, τον γραφειοκρατικό εθνικισμό της Παλαιστινιακής Αρχής, μέχρι τα εθνο-θρησκευτικά μοντέλα της Χαμάς). Επίδοξες κρατικές εξουσίες που αναπαράγουν τους κοινωνικούς διαχωρισμούς τάξης-φυλής- φύλου, ποδηγετούν και εκμεταλλεύονται την καθημερινότητα των «από κάτω» (σε συνδυασμό –και πολλές φορές σε συνεργασία- με την ισραηλινή καταπίεση), αφομοιώνουν ή καταστέλλουν τις κοινωνικές-ταξικές αντιστάσεις στην προοπτική νέων εθνοκρατικών «λύσεων», ως «των μόνων δυνατών λύσεων». Ματαιώνοντας κάθε ριζοσπαστική κατεύθυνση κοινωνικής εξέγερσης και απελευθέρωσης, έξω και ενάντια στη λογική των κρατών, του κεφαλαίου και των κοινωνικών-ταξικών διαχωρισμών. Ακυρώνοντας τις επαναστατικές δυνατότητες της ιντιφάντα προς χάρη του πολέμου και της ειρήνης κράτους-κεφαλαίου-πατριαρχίας. Επικυρώνοντας ότι η μόνη «απελευθέρωση» που μπορεί να προσφέρει ένας εθνικισμός οποιασδήποτε μορφής, είναι αυτή της δικής του εξουσίας.

Εδώ και 75 χρόνια, οι κοινωνικοί-ταξικοί αγώνες στις περιοχές της Παλαιστίνης -αλλά και στο Ισραήλ- επιμένουν να ανοίγουν δρόμους αντίστασης και αλληλεγγύης ενάντια στους διαχωρισμούς κάθε εξουσίας. Ενάντια στα ορατά και αόρατα τείχη του ρατσισμού, του εθνικισμού και της θρησκείας, αμφισβητώντας κρατικά και υπερεθνικά επιτελεία, ντόπια και μη αφεντικά, στρατούς και πολιτικές κηδεμονίες. Αποδεικνύοντας έμπρακτα ότι οι μόνες πραγματικές δυνατότητες χειραφέτησης των «από κάτω» και καταστροφής της πολεμικής μηχανής βρίσκονται στις συλλογικές ακηδεμόνευτες διεργασίες των καταπιεσμένων και εκμεταλλευόμενων. Σε εκείνες τις συλλογικές αντιστάσεις που παραμένουν ζωντανές ακόμα και όταν περιθωριοποιούνται, καταστέλλονται ή αφομοιώνονται από κάθε λογής εξουσιαστικό μηχανισμό που επιχειρεί να αφανίσει ή να μεταλλάξει την προοπτική της κοινωνικής απελευθέρωσης στη μέγγενη της εθνικής ταυτότητας.

Η αλληλεγγύη σε κάθε καταπιεσμένο στην Παλαιστίνη είναι αλληλένδετη με την εναντίωση στον πόλεμο και την ειρήνη της κυριαρχίας. Κάθε βόμβα και κάθε σφαίρα στη Γάζα και τη Δυτική Όχθη προέρχεται μέσα από ένα διεθνές πολιτικό, οικονομικό και στρατιωτικό πλέγμα εξουσιών, μέσα από μία παγκοσμιοποιημένη πολεμική βιομηχανία και τεχνογνωσία καταστολής των υποτελών τάξεων. Στο πλέγμα αυτό, το ελληνικό κράτος διατηρεί και μεγαλώνει τη δική του ενεργή συμμετοχή στο παγκόσμιο σφαγείο από διάφορες θέσεις: από την αντι-μεταναστευτική πολιτική του στα σύνορα και την ενδοχώρα, την παραγωγή ή την εμπορία όπλων και οπλικών συστημάτων, τους αυξανόμενους πολεμικούς του εξοπλισμούς, την αποστολή στρατευμάτων σε πολέμους και επιχειρήσεις σε άλλες περιοχές (με τελευταία περίπτωση τη ΝΑΤΟϊκή επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΑ» στην Ερυθρά Θάλασσα, στην οποία το στρατηγείο της Λάρισας αναβαθμίστηκε ως κεντρικό στρατηγείο επιχειρήσεων, με το ελληνικό πολεμικό ναυτικό να συμμετέχει ενεργά με δική του φρεγάτα), την εδραιωμένη και επιχειρούμενη ηγεμονία σε Βαλκάνια και Μεσόγειο αντίστοιχα, την παροχή στρατιωτικών βάσεων για πολεμικές ασκήσεις και αποστολές (συμπεριλαμβανομένου του ισραηλινού στρατού), τις στρατιωτικές και ακαδημαϊκές πολεμικές διεργασίες, την αναδιάρθρωση της υποχρεωτικής θητείας και των ένοπλων δυνάμεων προς ένα πιο «αξιόμαχο» μοντέλο, την πριμοδότηση του πολέμου στην Ουκρανία, μέχρι την άμεση και έμμεση συμμετοχή του στο μακελειό της Γάζας και της Δυτικής Όχθης. Κάθε αντίσταση, κάθε ανυποταξία, κάθε ολική άρνηση στράτευσης στην υποχρεωτική θητεία στον στρατό και κάθε σαμποτάζ ενάντια στον μιλιταρισμό, τον εθνικισμό, τον ρατσισμό και τον κόσμο του κεφαλαίου είναι αναπόσπαστο κομμάτι μίας συνολικότερης αντίθεσης ενάντια στον πόλεμο και την ειρήνη των αφεντικών, από την Αθήνα μέχρι τη Γάζα. Για έναν κόσμο ελευθερίας και αλληλεγγύης χωρίς κοινωνικούς-ταξικούς διαχωρισμούς, ενάντια σε έθνη, κράτη, θρησκεία, κεφάλαιο και πατριαρχία.


ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΕ ΚΑΘΕ ΚΑΤΑΠΙΕΣΜΕΝΟ,

ΑΝΤΙΣΤΕΚΟΜΕΝΗ, ΕΚΤΟΠΙΣΜΕΝΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ



ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΟΥΣ ΑΡΝΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ ΣΤΡΑΤΕΥΣΗΣ ΚΑΙ

ΚΑΘΕ ΑΝΤΙΣΤΕΚΟΜΕΝΟ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ



ΝΑ ΣΠΕΙΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΝΥΠΟΤΑΞΙΑ ΣΤΑ ΓΡΑΝΑΖΙΑ ΚΑΙ

ΤΟΥΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΟΥ



ΟΛΙΚΗ ΑΡΝΗΣΗ ΣΤΡΑΤΕΥΣΗΣ ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΚΑΙ

ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ ΤΩΝ ΚΥΡΙΑΡΧΩΝ



Απρίλης 2024

Πρωτοβουλία για την ολική άρνηση στράτευσης

olikiarnisi.espivblogs.net


Κυριακή 24 Μαρτίου 2024

2 ημέρες ενάντια στον πόλεμο και την ειρήνη κράτους-κεφαλαίου-πατριαρχίας

 

 
[κι ο κόσμος φώναζε «μπράβο»
όχι επειδή δεν καταλάβαιναν αλλά
επειδή ήθελαν αυτόν τον θάνατο,
που περνούσε μέσα από τον θάνατο των άλλων.
είναι κάτι σαν βούληση
να διακινδυνεύσει κανείς τα πάντα,
να στοιχηματίσει τον θάνατο των άλλων
εναντίον του δικού του και
να μετρήσει τα πάντα με «ολεθριόμετρα»]

(deleuze & guattari / καπιταλισμός και σχιζοφρένεια, χίλια πλατώματα)


απέναντι στους ολέθρους, τους πολέμους,
πάντα θα απλώνονται
τα ριζώματα των αντιστάσεων
ενάντια σε κάθε κυρίαρχο, σε κάθε εξουσία,
θα επεκτείνονται τα ριζώματα της αλληλεγγύης
ρηγματώνοντας σύνορα, θρησκείες, «ανωτερότητες»,
η συνάντηση, η αλληλεπίδραση, η οργή τους
η μόνη δυνατότητα
καταστροφής της δυστοπίας

Αλληλεγγύη σε κάθε καταπιεσμένο, αντιστεκόμενη, εκτοπισμένο στις περιοχές της παλαιστίνης

Αλληλεγγύη σε κάθε αντιστεκόμενο εντός του ισραήλ




2 ημέρες
ενάντια στον πόλεμο και την ειρήνη κράτους-κεφαλαίου-πατριαρχίας
  • Παρασκευή 5/4, 19:00, πλατεία Κύπρου: Συγκέντρωση αλληλεγγύης στα καταπιεσμένα των περιοχών της παλαιστίνης
  • Κυριακή 14/4, 18:30, Εκδήλωση-Συζήτηση στο Ρεσάλτο: Αρνήσεις στράτευσης, κοινωνικές-ταξικές αντιστάσεις σε ισραήλ και παλαιστίνη - Αλληλεγγύη στα αντιστεκόμενα στον εθνικισμό, τον μιλιταρισμό, τον ρατσισμό



Αυτοοργανωμένος χώρος αλληλεγγύης και ρήξης, Ρεσάλτο
Έβρου 27, Κερατσίνι (100μ. από την πλατεία Λαού)
resalto.espivblogs.net

Πρωτοβουλία για την ολική άρνηση στράτευσης (Αθήνα)
olikiarnisi.espivblogs.net
 
 

Σάββατο 23 Μαρτίου 2024

Συνθήματα, πανό και stencil ενάντια στις παρελάσεις, τον μιλιταρισμό, τον εθνικισμό και τον πόλεμο

Συνθήματα, πανό και stencil ενάντια στις παρελάσεις, το μιλιταρισμό, τον εθνικισμό και τον πόλεμο που γράφτηκαν σε σχολεία και πλατείες στις περιοχές του Κερατσινίου και της Δραπετσώνας.