Το απόγευμα του Σαββάτου 8 Οκτώβρη, με την έναρξη της συναυλίας της δεύτερης μέρας του 1ου Θεμιστόκλειου φεστιβάλ, πραγματοποιήσαμε παρέμβαση ενάντια στην εμπορευματοποίηση του χώρου, ιδιαίτερα σε μια εποχή που η εγχώρια και υπερεθνική κυριαρχία μάς ξεζουμίζει από παντού και σχεδόν τα πάντα ιδιωτικοποιούνται.
Έτσι, πετάχτηκαν τρικάκια, μοιράστηκαν κείμενα, αφαιρέθηκαν οι λινάτσες που είχαν κρεμαστεί περιμετρικά στα κάγκελα για να εμποδίζουν την οπτική επαφή με το εσωτερικό του γηπέδου και κρεμάστηκαν δύο πανό. Το ένα ενάντια στις βλέψεις εμπορευματοποίησης του χώρου του Θεμιστόκλειου και το δεύτερο για την αλληλεγγύη στον προφυλακισμένο από τις 14/07 σύντροφο από το Πέραμα Χρήστο Κολεντίνη, που ξυλοκοπήθηκε άγρια από διμοιρία των ΜΑΤ μετά από συναυλία αλληλεγγύης στους συλληφθέντες του απεργιακού διημέρου 28-29 Ιούνη στο Πολυτεχνείο και κατηγορήθηκε με βάση τις κατασκευασμένες καταθέσεις των μπάτσων. Σχετικά με την αδιανόητη τιμή των 15 και 18 ευρώ για τα εισιτήρια εισόδου, ενδεικτικά αναφέρουμε ότι ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου ζήτησε 15.000 ευρώ για να παίξει με την μπάντα του στο φεστιβάλ.
Οποιαδήποτε προσπάθεια εκμετάλλευσης ελεύθερων χώρων από "ιδιωτικές πρωτοβουλίες" και τοπικούς άρχοντες, είτε έχει ως πρόσχημα την αναβάθμιση και την ανάπλασή τους είτε όχι, δεν πρόκειται να μείνει αναπάντητη από τον κόσμο των περιοχών. Άλλωστε μια πρώτη γεύση δόθηκε τόσο από την πολύ θετική αντίδραση των κατοίκων της γειτονιάς στην παρέμβαση όσο και από την ιδιαίτερα μικρή συμμετοχή κόσμου στις συναυλίες του φεστιβάλ (το πολύ 300 άτομα την Πέμπτη 6/10, το πολύ 1500 άτομα το Σάββατο 8/10). Αξίζει να σημειωθεί ότι η συναυλία της τρίτης μέρας του φεστιβάλ (Κυριακή 9/10) αναβλήθηκε όχι μόνο λόγω των καιρικών προβλέψεων για βροχή αλλά και λόγω της προπώλησης μόνο 30 εισιτηρίων.
Έτσι, πετάχτηκαν τρικάκια, μοιράστηκαν κείμενα, αφαιρέθηκαν οι λινάτσες που είχαν κρεμαστεί περιμετρικά στα κάγκελα για να εμποδίζουν την οπτική επαφή με το εσωτερικό του γηπέδου και κρεμάστηκαν δύο πανό. Το ένα ενάντια στις βλέψεις εμπορευματοποίησης του χώρου του Θεμιστόκλειου και το δεύτερο για την αλληλεγγύη στον προφυλακισμένο από τις 14/07 σύντροφο από το Πέραμα Χρήστο Κολεντίνη, που ξυλοκοπήθηκε άγρια από διμοιρία των ΜΑΤ μετά από συναυλία αλληλεγγύης στους συλληφθέντες του απεργιακού διημέρου 28-29 Ιούνη στο Πολυτεχνείο και κατηγορήθηκε με βάση τις κατασκευασμένες καταθέσεις των μπάτσων. Σχετικά με την αδιανόητη τιμή των 15 και 18 ευρώ για τα εισιτήρια εισόδου, ενδεικτικά αναφέρουμε ότι ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου ζήτησε 15.000 ευρώ για να παίξει με την μπάντα του στο φεστιβάλ.
Οποιαδήποτε προσπάθεια εκμετάλλευσης ελεύθερων χώρων από "ιδιωτικές πρωτοβουλίες" και τοπικούς άρχοντες, είτε έχει ως πρόσχημα την αναβάθμιση και την ανάπλασή τους είτε όχι, δεν πρόκειται να μείνει αναπάντητη από τον κόσμο των περιοχών. Άλλωστε μια πρώτη γεύση δόθηκε τόσο από την πολύ θετική αντίδραση των κατοίκων της γειτονιάς στην παρέμβαση όσο και από την ιδιαίτερα μικρή συμμετοχή κόσμου στις συναυλίες του φεστιβάλ (το πολύ 300 άτομα την Πέμπτη 6/10, το πολύ 1500 άτομα το Σάββατο 8/10). Αξίζει να σημειωθεί ότι η συναυλία της τρίτης μέρας του φεστιβάλ (Κυριακή 9/10) αναβλήθηκε όχι μόνο λόγω των καιρικών προβλέψεων για βροχή αλλά και λόγω της προπώλησης μόνο 30 εισιτηρίων.
το κατέβασμα της λινάτσας & τα πανό |
τα τρικάκια |
τα παιδιά της γειτονιάς |
4 σχόλια:
Thn hmera me tous active member den uphrxan xorhgoi,
Oi active member den plhrwthikan Kai htan oi monoi pou aneferan to resalto Kai afierwsan tragoudia tous se sas.
Ti aplo na ta gamate ola Kai na ta vazete sto idio kazani.
Arage auto ti mou thimizei?
De gamietai na ste kala pou sthrizete autous pou prepei.
Gia thn istoria tou b.d.foxmoor tou katesxesan to spiti proxtes epeidh edw Kai 2 xronia arneitai na plhrwsei thn eforia. Autos to eipe Kai to ekane eseis klaste arxidia me trigkakia. Eidame Kai to keratsini sas tigka stous fasistes einai.
Πολύ βοηθητική η τοποθέτησή σου ανώνυμε. Γιατί όντως είναι εντελώς λάθος (που δε νομίζω ότι το διαπράξαμε) να βάζουμε όλα τα πράγματα στο ίδιο καζάνι. Το σωστό είναι να βάζουμε κάθε πράγμα στο δικό του καζάνι. Κι αυτό σημαίνει ότι κανείς δεν είναι στο απυρόβλητο της κριτικής, ούτε εμείς ούτε κανένας άλλος.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση λοιπόν έχουμε:
α) Τους Active Member -και τις υπόλοιπες μπάντες της Πέμπτης- να παίζουν σε ένα φεστιβάλ υπό την αιγίδα του Δήμου Πειραιά, με εισιτήριο 15 ευρώ εν μέσω κρίσης και μάλιστα στις συγκεκριμένες φτωχοσυνοικίες. Ένα φεστιβάλ που αποτελεί προθάλαμο των βλέψεων εμπορευματοποίησης του Θεμιστόκλειου και που τα έσοδά του προορίζονταν όχι μόνο για εργασίες στο στάδιο αλλά και για την χρηματοδότηση της φύλαξης, δηλαδή του αποκλεισμού της ελεύθερης πρόσβασης στους κατοίκους για άθληση και παρεϊσμό έτσι όπως συμβαίνει εδώ και δύο γενιές.
β) Η επικέντρωση στην απουσία χορηγών επικοινωνίας για τη μέρα που έπαιξαν οι ACTIVE MEMBER δεν αναιρεί όλα τα προηγούμενα που είναι το λιγότερο εξίσου σημαντικά, μάλλον σημαντικότερα θα έλεγα. Εξάλλου, ακόμα και η λογική NO SPONSORS, που χαρακτηρίζει τους ACTIVE MEMBER και άλλες μπάντες, δεν είναι κάτι το φοβερό, κάτι το ρηξικέλευθο. Αφού το μόνο που εξαιρείται είναι οι χορηγοί και οι εταιρείες, όχι όμως και η λογική του αντίτιμου (στην είσοδο και στο cd), της χρηματικής συναλλαγής, των εμπορευματικών σχέσεων.
γ) Η αναφορά του κειμένου μας στα μουσικά σχήματα που συμμετείχαν στο φεστιβάλ δεν έχει χαρακτήρα προσωπικό αλλά πολιτικό. Δηλαδή, δεν θίχτηκαν πρόσωπα αλλά επιλογές. Αν τώρα αυτές οι επιλογές πάρθηκαν από άγνοια δεδομένων και από απρονοησία ή υπήρξαν ενσυνείδητες, αυτό το αγνοούμε. Όμως δεν κάναμε πουθενά δίκη προθέσεων ή προσωπικές μομφές. Οπότε η αντιστικτική αναφορά για την αφιέρωση των ACTIVE MEMBER στο Ρεσάλτο και ο ύμνος γύρω από την άρνηση πληρωμής της εφορίας από τον b.d. foxmoor με αποτέλεσμα την κατάσχεση του σπιτιού του δεν κολλάει.
δ) Τέλος, επειδή δεν φαίνεται να έχεις ιδιαίτερη εξοικείωση με την αντιστοίχηση των λόγων μας με τις πράξεις μας, κράτα καλύτερα μικρό καλάθι.
Όσο για το ύφος γραφής σου -με την περίσσεια μαγκιά, την ξέχειλη ειρωνεία, το πλούσιο υβρεολόγιο και το άρωμα ενός ακατανόητου τοπικισμού στο φινάλε του- ας μείνει ασχολίαστο.
Κ. από Ρεσάλτο
Γειά χαρά. Μια ερώτηση θέλω να κάνω. Ισχύει 100% ότι ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου ζήτησε 15.000 ευρώ για να παίξει?
Η χαρακτηριστική ατάκα δύο ανθρώπων της φύλαξης της πόρτας του φεστιβάλ όταν κρεμάσαμε τα πανό ήταν: “ποιοι «ευαίσθητοι» και «επαναστάτες» καλλιτέχνες ρε παιδιά, εδώ ο Παπακωνσταντίνου για να παίξει ζήτησε 15.000 ευρώ”. Τότε ο δεύτερος, αφού πρώτα συμφώνησε κουνώντας το κεφάλι, τον διόρθωσε λέγοντας ότι ζήτησε 13 χιλιάδες και όχι 15. Ούτε εμείς ζητήσαμε περαιτέρω διευκρινήσεις ούτε οι ίδιοι ένιωσαν την ανάγκη να διευκρινίσουν μεταξύ τους ποιο από τα δύο ήταν τελικά το πόσο.
Δημοσίευση σχολίου